dimecres, 15 de juliol del 2009

somiant

Aire, grans bombolles de sabó movent-se al compàs de la brisa, núvols... què sé jo; em sentia alleugerida, sense notar el pes de res... semblava com si el meu cos s'hagués desentès per complet de la meva ment. Per més que volgués moure el dit petit de la mà esquerra no podia, algú o vés a saber si alguna cosa m'ho impedia; tan m'era, no m'importava. Havia aconseguit estar tranquil·la, acompassar les meves respiracions amb un tic tac llunyà que les meves orelles captaven; un rellotge? Impossible, a casa l'únic que teníem que feia tic tac s'havia aturat dies ençà sense motiu aparent. Potser era jo que imaginava escoltar aquest tic tac tan relaxant... qui sap. Començava a fosquejar i al carrer es van encendre els fanals; amb els ulls tancats vaig veure un munt de taquetes taronges que apareixien davant meu... volia tocar-les. Vaig impulsar-me cap endavant per aconseguir acariciar aquelles bellumes encisadores fins al punt de quedar-me flotant al mig de la sala d'estar. Ni tan sols vaig espantar-me, no podia: volia arribar allà on eren les taques. Per arribar-hi no em desplaçava, ballava. El tic-tac s'havia transformat en un melangiós swing que m'acompanyava allà on anés... lentament, molt lentament. Vaig arribar a les finestres de casa meva; per què obrir-les? Arribada al mig del carrer, vaig alçar-me l'alçada justa per poder ballar damunt la gent que hi passejava, caminava amb pressa o corria... absolutament relaxada, sense res més a fer que intuïr unes boires ataronjades i seguir-les, em portessin on em portessin... Fins al centre de la ciutat, em va dur. Curiosament el bullici del centre neuràlgic de la gran ciutat no va perturbar l'estat de calma en què em trobava, res em molestava i tot m'entretenia. Semblava com si no formés part d'aquest món, de la societat on estava submergida i de la gent que copsaven els meus ulls... era fantàstic; era preciós sentir tot això.

3 comentaris:

  1. AXIS MUNDI

    Desciendo
    desciendo el cuerpo y veo
    la lombriz de mi espíritu
    alojada en mi vientre.
    Subo, subo en espiral
    hacia el motor del mundo
    huyendo
    huyendo del mareo
    del mar de ser sola
    tan sola entre las vísceras
    subo al latido
    me alojo
    en su arritmia y descubro
    mi rostro de lombriz
    adherida a las válvulas
    y asciendo
    sigo ascendiendo en busca
    de una razón que diera
    sentido a mi existencia
    me deslizo en la tráquea
    bloquo las palabras
    asciendo
    resbalo. Hay un agua
    viscosa tras los ojos
    resbalo y se me pegan
    imágenes de un mundo
    apenas insinuado
    asciendo y al llegar
    a la cúpula descubro
    que sus paredes lisas
    transparentes, vacías
    tienen la textura
    carnosa de mi vientre.
    He bajado al espíritu
    he subido al instinto.
    La misma lombriz tensa
    el eje que mantiene
    erguida mi cintura.
    El nombre que le ponga
    ahora será el tuyo
    pero su nombre es el
    de aquellos que amaré
    es todos y ninguno
    el eje que mantiene
    erguida mi cintura
    me previene de ti
    te crea a mi medida
    y asume el reto
    de ser muchos
    de ser tantos
    que da la impresión
    que no cabrá mi espíritu
    adentro de este cuerpo
    que no cabrá este cuerpo
    adentro de mi espíritu
    por eso muero un poco
    cada vez que te nombro
    y sin nombrarte apenas
    alcanzo a definirme.
    Mi vientre es quien pronuncia
    las sílabas secretas
    que se inscriben arriba
    en la cúpula.
    Mi existencia es señal
    de un fuego
    que arde eternamente
    en sí mismo.

    De Chantal Maillard: "Lógica borrosa" 2002

    UN REGAL :p

    ResponElimina
  2. Hola wapa, sóc el desaparegut Enric, t'escric ràpid que haig de marxar a assajar, a veure si aquesta tarda parlo amb tu tranquil·lament que porto uns dies de locura total.

    Crec que et vaig veure el dilluns baixant per Gran de Gràcia, anaves amb una camiseta blava i un altra noia sortint d'una caixa? anava amb la furgo i no et vaig poder dir res... :(

    Per cert, preciosos els dos texts, molt suggerents, amb unes imatges molt poderoses.
    Petons...

    ResponElimina
  3. Hola guaporra,

    que m'he canviat la direcció del blog. Ara és www.enanodelaspuertas.blogspot.com

    Espero que t'agradi el nou nom :D

    Un petó

    Marta

    ResponElimina